E-ügyintézés

ugyintezes.jpg

 

Elektronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt fejlesztéseinek köszönhetően már az Önök számára is elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.

A https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó, telekadó, építményadó) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.

Az Elektronikus Fizetési szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.

 

 

Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, melyek között Dunabogdány Község Önkormányzata is megtalálható. Ügyintézés megkezdéséhez kattintson az alábbi linkre!

e•papír

Az Önkormányzati Hivatali Portál az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok természetes és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

A Portál az alábbi linkre kattintva érhető el.

ELÜGY - ASP Portál

Tájékoztató kisfilmek:

1. https://www.youtube.com/watch?v=HUVBW-I4KpQ

2. https://www.youtube.com/watch?v=SVrS8mKM5As

3. https://www.youtube.com/watch?v=CozRxAKvsNU

4. https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-tAHXKXE

5. https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY

6. https://www.youtube.com/watch?v=VD1WFLI__WU

7. https://www.youtube.com/watch?v=p0ge6K_Mjsg

 

Segítség:

elugy_elektronikus_ugyintezes_az_onkormanyzati_hivatali_portalon_2019.10.26_0.pdf

elugy_elektronikus_urlap_kitoltesevel_kezdemenyezheto_eljarasok_2019.09.16.xlsx

------------------------

 

Általános tájékoztató az e-ügyintézésről

Tájékoztatom Önöket, hogy 2018. január 1. napjától a nem magánszemély ügyfelek kötelezettek az e-ügyintézésre, illetve magánszemély ügyfeleink is intézhetik hivatalos ügyeiket saját ügyfélkapujukon keresztül. A változásokról a 2015. évi CCXXII. törvényből bővebben is tájékozódhatnak.

Emiatt a jogszabályi változás miatt sem az egyes hivatalok egymás között, sem a vállalkozások nem nyújthatnak be kérelmet, kérhetnek adatot, adhatnak ki igazolást stb. papír alapon beadott formában.

„Sima” e-mail útján eddig sem volt és mostantól sincs lehetőség az ügyeket intézni a beazonosíthatóság hiánya miatt.

Amennyiben meghatalmazott útján kívánnak eljárni, első alkalommal meghatalmazást kell beküldeniük. Ez vonatkozik azokra a könyvelőkre is, akik ügyfeleik ügyeit saját ügyfélkapujukon keresztül szeretnék intézni.

Az ügyintézés során az https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap (vagy csak egyszerűen a böngészőbe beírni: ELÜGY) internetes felületre belépve választhatnak az ott elhelyezett nyomtatványok közül és küldhetik be azokat ügyintézésre.

Első lépés, hogy az oldal jobb felső részén található bejelentkezésre kattintva bejelentkeznek az ügyfélkapujukba. Ott a felhasználási feltételeket elfogadva regisztrálnak.

A sikeres regisztráció elvégzése után tudják elkezdeni az ügyintézést.

Ha nem találnak olyan nyomtatványt, amely ügyben eljárni szeretnének, akkor segítségükre van az e-papír szolgáltatás. Ezt a szolgáltatást az epapir.gov.hu internetes felületen érik el.

Kérjük, hogy a beazonosíthatóság, továbbá a gyors és pontos ügyintézés érdekében beadványukat körültekintően, minden adatot kitöltve küldjék be. (Hibás adatokkal elküldött kérelmeiket a rendszer nem tudja beazonosítani, ezért vissza fogja utasítani.)

Amennyiben az ügyintézés során segítségre lenne szükségük, a Hivatal ügyintézői szívesen állnak rendelkezésükre telefonon a Hivatal elérhetőségein, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatalban. Segítséget kérhetnek még a 0-24-órán át hívható 1818 Kormányzati ügyfélvonalon is.

------------------

Tájékoztató az e-ügyintézésről helyi adóügyekben

2018-tól a gazdaság szereplői a 2015. évi CCXXII. törvény 9. §-a alapján kötelezettek hivatalos ügyeiket elektronikus formában intézni (e-ügyintézés). Ez azt jelenti, hogy papír alapú, postai úton beküldött kérelmeket nem tudunk elfogadni, azokat vissza kell utasítanunk.

A törvény szerint ide tartoznak a ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, az állam, az önkormányzatok, költségvetési szervek, az ügyészségek, a jegyzők, a köztestületek, az ügyfél jogi képviselője, illetve az egyéb közigazgatási hatóságok. Természetes személy (magánszemély, egyéni vállalkozó) néhány törvényben meghatározott eseten kívül e-ügyintézésre nem kötelezhető, de választása szerint intézheti hivatalos ügyeit ebben a formában.

Az e-ügyintézési felületek minden regisztrált (ügyfélkapu, hivatali kapu, cégkapu) ügyfél számára elérhetőek, bármely böngészővel kereshetőek. ELÜGY, illetve az E-papír felületen nyílnak meg. Használatukhoz a magyarország.hu Kormányzati Ügyfélportálon, a 1818 éjjel-nappal hívható Kormányzati Ügyfélvonalon, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal elérhetőségein vagy személyesen is kérhetnek segítséget.

Adóügyekben 2018. december 31-ig a gazdálkodó szervezetek hivatalos elérhetősége helyett a gazdálkodó szervezet nevében eljáró - természetes személy azonosítása mellett - a természetes személy ügyfélkapuját vagy részleges kódú telefonos azonosítását is használhatják.